/Upload/Blog/Images/863cc8a9-e184-4f65-9632-c8ad133a318f20200531135725.jpg
دسته بندی

مشکلات سیستم آموزش سنتی و راه حل آن

سید محسن رفیعی بازدید 72 4 ۱۳۹۹/۰۳/۱۱

برخی از مشکلات سیستم آموزشی فعلی که کپی برداری از الگوهای کشورهای دیگر است و ساختار اصلی آن تقریبا بدون تغییر از قدیم باقی مانده است مختصرا اشاره میشود.

  • تمرکز آموزشگاه های مطرح و مؤثر در مراکز کشور  و استان ها است و قابل دسترسی برای همه علاقمندان و فرا گیران با استعداد نمی باشد.
  • مدیریت مراکز آموزشی به صورت تجربی و شخصی می باشد که به تعداد مدیران تنوع دارد. این تجربیات می تواند سلیقه ای، سیاسی، احساسی، تقلیدی و عقلانی باشد.
  • تأثیر این نوع مدیریت متنوع آموزشی بر روی فراگیران در برخی مواقع نا مطلوب میتواند باشد.
  •  نتیجه این نوع آموزش بهره وری قابل قبولی ندارد.و با ظرفیت‌هایی که با هزینه  بالا به وجود آمده است دیگران بهره مند شده و خودمان نمیتوانیم بهره کافی را داشده باشیم.
  • مشکلاتی برای مدرسان ویادگیرندهگان از نظر جا به جایی و ایاب و ذهاب و ازدست  دادن فرصتها و منابع گران قیمت انسانی و زمانی و مالی را بوجود  آورده است.
  • با توجه به تعریف بهره وری که ستاده به داده است خروجی این نوع مدیریت کارمند پروری را توسعه داده است و به کار آفرینی کمتر توجه داشته و هزینه های زیاد و اختصاص منابع بالای اقتصادی و فرهنگی را داشته است که نتیجه آن کاهش بهره وری در امور آموزشی تا حد قابل تاملی شده است و باعث هدر رفت فرصت‌ها و استعداد ها و موقعیت‌های گران بها شده است.
  • و......

حال اگر امور مذکور را در قدم اول تشخیص و در قدم دوم به رسمیت شناختن مسئله قرار دهیم و به این گونه امور به عنوان مسئله نگاه کنیم ،مسئله راه حل پیدا میکند ومانند هر معادله ای مجهولات و معلوماتی دارد و با تکیه بر معلومات مجهولات معادله  مسیر از نقص به کمال  را طی میکند.

راه حل :

دو فضایی شدن و مدیریت سیستمی مراکز آموزشی و به طور کلی نظام آموزشی است مدیریت سیستمی یا به عبارتی سیستم موجب استبداد خیر میشود و آن ارزش را که در نظر هست تبدیل به الگوریتم قطعی میکند و باعث تحقق امر میشود و به طور کلی سیستم مساوی تحقق امر است.

به تعبیری نظام یادگیری دو فضایی یک تغییر بزرگ در ایجاد عدالت محسوب می شود؛ که در کنار واقعیت گرایی، واقعی سازی و واقعیت، ساختاری را به وجود آورده است که مجازی گرایی، مجازی سازی و مجازیت و یا مجاز بود گی عنصر ذاتی این ساختار محسوب می شود.

چگونگی اجرای راه حل:

پلتفرم ابرآموز  امکان دو فضایی شدن را با افتتاح شعبه مجازی مراکز آموزشی فراهم کرده است.

تعدادی از امکاناتی که ابزارهای مجازی سازی در این پلتفورم  به مراکز آموزشی ارائه میدهد:

وبینار

به منظور بیانات عمومی و توجیهات اولیه اهداف برگزاری دوره و یا نحوه آموزش برای استفاده کنندگان در نظر گرفته شده است.

آموزش ویدیویی

به منظور آموزش و یادگیری عمیق، پیش بینی شده است. زیرا که فراگیران میتوانند در صورت نیاز با تکرار مشاهده ، مطالب را کاملا یاد بگیرند و اگر نقد و نظر  یا پرسشی در مورد مطالب ویدیو داشتند با مدرس در میان بگذارند.

آموزش آنلاین

بستری تعاملی برای مدرس با فراگیران ایجاد شده است که در آن  ارایه آموزش، مباحثه، حل تمرین، پرسش و پاسخ، رفع اشکال همانند کلاس های حضوری می باشد و پرداختن به موضوعاتی که به صورت ویدیویی ارایه شده است.

فرایند اداری مالی

 به منظور نام نویسی،  پرداخت شهریه،  اطلاع از تقویم آموزشی و رویدادها و سایر موارد دیگر در نظر گرفته شده است.

دپارتمان

 به وسیله این امکان شعبه مجازی مراکز آموزشی را می توان ساخت، تناظر یک به یک با تمام ساختار اجزای فیزیکی اموزشی خود را دارد.

سمت و سطح دسترسی در پنل مدیر آموزشگاه

مجازی سازی فعالیت هایی است که در دپارتمان آموزشگاه  انجام می گیرد. پلتفورم ابرآموز این امکان را ایجاد کرده تا مدیران آموزشگاه برای هر فرد شاغل در آموزشگاه، سمت و سطح دسترسی مورد نیاز او را تعریف نمایند و هر شخص پنل کاربری مخصوص به خود را در اختیار دارد.

مدیریت کاربران

تبدیل کارمندان به کاربر در سیستم به واسطه امکان تعریف کاربران و نظارت بر کاربران در قسمت فعالیتهای کاربران قابل ردیابی هستند.

ابرآموز نقطه شروع برای مجازی سازی و دو فضایی شدن مراکز آموزشی است و این اول راه در استارت سیستم عقلانیت مدیریت یادگیری است.

برچسب ها:

avatar